Personlig branding på LinkedIn

Det starter ikke med hvad du deler, men med hvad du står for

“Jeg vil gerne være mere synlig på LinkedIn – men jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive.”

Det dilemma møder jeg tit, når jeg hjælper solo-selvstændige, konsulenter og ledere med at styrke deres tilstedeværelse på LinkedIn.

Mit svar er næsten altid det samme:

Det starter ikke med, hvad du skal skrive.
Det starter med, hvad du vil være kendt for.

Personlig branding er ikke en facade

Når vi taler om personlig branding, tror mange, det handler om at opbygge en slags online persona.
Et “bedre” eller mere “professionelt” billede af sig selv.

Men det er faktisk det modsatte.

Et stærkt personligt brand handler ikke om at ændre dig.
Det handler om at synliggøre det, der allerede er der.
På en måde, der er strategisk, og tro mod dig selv.

Du skal ikke poste i vildskab. Du skal poste intentionelt og tydeligt

Når dit brand føles som dig, bliver det lettere at:

  • Skabe konsistens i det, du deler

  • Skære til i det, der ikke passer

  • Tiltrække kunder, der matcher dine værdier

  • Skabe tillid, uden at gå på kompromis

Det handler ikke om at være personlig for personlighedens skyld.
Det handler om at være tydelig. Troværdig. Til at mærke.

Så hvor starter du?

Ikke med opslag.
Ikke med algoritmetips.

Men med de her spørgsmål:

  • Hvad vil du gerne være kendt for?

  • Hvad tror du på, som ingen skal være i tvivl om?

  • Hvordan skal det føles at møde dig (eller dit brand) på LinkedIn? (Og faktisk også i virkeligheden)

  • Hvem vil du gerne hjælpe – og med hvad?

Når du har styr på det, bliver det meget lettere at finde ordene.
Og så kommer indholdet, naturligt, ærligt, strategisk.

Klar til at stå stærkere på LinkedIn?

Hvis du gerne vil have hjælp til at finde din retning, din tone og din stemme, så tilbyder jeg 1:1 sparring i personlig branding med udgangspunkt i, hvem du er, og hvem du vil tiltrække.

Du skal ikke poste for at poste.
Du skal kommunikere klart, med integritet, transparens og varme.

Skriv til mig, hvis du er klar.

Forrige
Forrige

5 fejl jeg ofte ser i personlige LinkedIn-brands (og hvordan du undgår dem)

Næste
Næste

Personlig branding uden at blive privat